Betalingskort til skole

Går dit barn på Munkekærskolen eller Uglegårdsskolen i Solrød Kommune, får dit barn automatisk et betalingskort. Betalingskortet kan benyttes i både skolen, SFO I og SFO II.

Indbetal penge eller tjek saldo her

Obs.: Hvis betalingskortet ikke virker, eller der opstår andre problemer, skal du ringe eller skrive til dit barns folkeskole, eller den folkeskole SFO II er tilknyttet.

Hvordan virker kortet, og hvad bruges det til?

Eleven skal scanne betalingskortet ved betaling af fx mad, udflugter eller aktiviteter. For at gøre det let, hurtigt og simpelt at bruge, har kortet ingen pinkode. Til gengæld har kortet billedlegitimation i systemet, der gør misbrug svært. Derudover kan kortet spærres.

Betalingskortet er på størrelse med et dankort og kan bruges på tværs af skoler og SFO'er i Solrød Kommune. Forældrene kan indbetale penge på kortet løbende eller lave en automatisk tank-op-aftale på kortet og får samtidig overblik over, hvad eleven bruger pengene til.

Går dit barn på en privatskole, men ønsker at bruge SFO II på distriktsskolen, kan du også bestille et personligt betalingskort. Her skal du tage kontakt til den skole SFO II er tilknyttet.

Læs mere i quickguiden om betalingskort

Spørgsmål og svar om betalingskortet

Det første betalingskort bliver sendt hjem til elevens bopælsadresse. 

Der bliver anvendt et billede af eleven fra skolernes/klubbernes eksisterende system som billedlegitimation.

Hvis der ikke allerede findes et eksisterende billede, skal forældrene selv uploade et i systemet.

Billedet kan altid udskiftes, hvis behovet opstår. For at forebygge at betalingskortet kan misbruges af andre, kommer billedet op på skærmen, når kortet bliver brugt.

Det er kortejerens ansvar, hvis kortet forsvinder eller bliver beskadiget.

Der må ikke laves huller mv. i kortet. Der sidder sensorer i hele kortet, som vil påvirke læsbarheden af det.

Det er kortejerens ansvar, hvis kortet bliver beskadiget.

Kortet kan benyttes på Munkekærskolen eller Uglegårdsskolen i Solrød Kommune og SFO'er I og II.

Eleven skal bruge betalingskortet til at betale fx mad, udflugter eller aktiviteter i skolen eller SFO. Der kan også bestilles udflugter eller aktiviteter på betalingsportalen. 

Som forælder logger du ind på http://solrod.cposonline.dk og indbetaler et beløb på betalingskortet. Det kan du gøre på din smartphone, tablet eller computer, så længe der er forbindelse til internettet.

Der er mulighed for at oprette en fast overførsel til betalingskortet (tank op-aftale). Ved en tank op-aftale skal der altid første gang indsættes et beløb på kortet, før automatisk tank op aktiveres.  

Det er også muligt at lave begrænsninger på forbrug på kortet f.eks. 20 kr. pr dag.

På siden finder du en kontooversigt, så du kan se, hvad der er blevet købt.

Det er også her, du kan genbestille et betalingskort. Der er ikke et maksimalt beløb på, hvor meget du kan indbetale ad gangen eller et maksimum på kortets saldo.

Kortet kan ikke overtrækkes.

Ja, det første betalingskort er gratis. Hvis eleven mister betalingskortet, skal I bestille et nyt her.

Det koster ca. 25 kr. og kortet bliver sendt med posten til elevens adresse.

Hvis eleven har mistet sit betalingskort, skal du logge ind her og spærre betalingskortet.

Når du er logget ind, klikker du på "Stamdata" og herefter "Spær kort". Det kan være en god idé at starte med at spærre kortet og vente to-tre dage, før du bestiller et nyt kort, for at se om det gamle kort dukker op igen.

Du har mulighed for at bestille et nyt betalingskort.

Klik på "Bestil nyt kort". Bemærk, at kortet skal være aktivt, før du kan bestille et nyt, da der ellers ikke kan betales for det nye kort.

Efter bestilling kan kortet igen sættes til spærret.

Kortet bliver sendt med posten. Det koster 25 kr. at genbestille betalingskortet.

Genaktiver kort
Kortet kan genaktiveres ved at klikke på samme knap, der nu har teksten "Aktiver kort".

Det er muligt for mere end en forælder at indbetale penge på kortet, men der er kun én konto tilknyttet hvert barn.

Overskydende penge vil derfor blive udbetalt til den forældre, der står registreret i systemet.

Hvis eleven ikke længere har brug for betalingskortet, kan saldoen på kortet bedes udbetalt.

Det sker ved, at man kontakter kontoret på barnets folkeskole. Går barnet på privatskole, skal man kontakte kontoret på den skole SFO II er tilknyttet. 

Restsaldoen på kortet udbetales til forældrenes nemkonto. Der kan gå op til fem bankdage, før udbetalingen er tilgængelig på din konto. 

Hvis betalingskortet ikke virker, eller der opstår andre problemer, kan du ringe eller skrive til skolens kontor.

Ring til dit barns skole eller klub, hvis du har spørgsmål til portalen, tilmeldinger m.m.

Der tillægges et gebyr for Dankort-transaktioner jf. Nets gældende prisliste.

Betalingskortet er som udgangspunkt tilknyttet den enkle folkeskole, og alle elever får et kort.

Hvis dit barn går på en privatskole, så skal du kontakte skolen på den skole, SFO II er tilknyttet. Så bestiller de et kort. Det første kort er gratis.

Betalingskortet er tilknyttet elevens cpr. nr., og der kan kun være ét aktivt kort pr. elev. 

Det er muligt at indbetale fra flere kontoer på kortet, men der er kun én konto tilknyttet hvert barn.

Overskydende penge vil derfor blive udbetalt til den forældre, der står registreret i systemet.

Kontakt

Center for Skoler og Dagtilbud

Telefon: 56 18 20 00

Email: csd@solrod.dk

Solrød Center 1, 2680 Solrød Strand

Vi anbefaler, at du bruger sikker mail, når du skriver til os.

Skriv via Borger.dk (Borger)